Tuesday, January 20, 2009

Anugerah Juara Lagu...


Salam buat semua...

Mata penat dan mengantuk...nak tunggu lunch,tapi ada plak meeting..ermm..baru tadi..terdengar student sembang tentang Anugerah Juara Lagu..:) masing2 memberi pandangan dan penialaian , kritikan seolah2 mereka merupakah sebahagian daripada Anugerah Lagu tersebut..Wal ayazabillah..

Inilah realiti anak muda..realiti insan yang bakal menggalasi tangungjawab khalifah dimuka bumi Allah...cuma, paling sedih..Anugerah Juara Lagu telah diselitkan dengan unsur2 kononnya mengingati palestin...Insan apakah ini yang menggabungkan unsur maksiat dan membela mereka yang tidak bernasib baik?Adakah mereka ini betul2 sedih akan seerangan Israel yang membedil bumi palestin?

Semoga Allah memberikan hidayah kepada kita semua..diulit rasa lalai dan asyik dengan hiburan yang jelas merosakkan jiwa muda mudi, leka dan lalai..bersama2 kita banteras kemuungkaran dan meminimunkan hiburan yang melalaikan hidup kita...Tak cukup hanya bertafakur mengenangkan muslim di palestin dan kemudiannya diselangi dengan gelak ketawa dan seolah2 terkena histeria...wal ayazabillah..

Akhir kata, tiada yang indah melainkan mendapat keredhaan Ilahi dan kehidupan kita, Anugerah Juara Lagu suatu contoh kegagalan tamadun Islam di bumi malaysia, jgn hanya kerana Juara Lagu, nanti kelak NANGIS TAK BERLAGU!

Wassalam
From DCEO ACAD, 700pm

3 Comments:

At January 28, 2009 at 9:19 PM , Blogger izwan ali wasi said...

"ad dunya mazra'tun lil akhirah"

AJL - Anugerah Juara Lagha

 
At February 1, 2009 at 7:25 AM , Blogger abumuadz said...

Emmm..:)shahih..wa al-dunya al mata'..wa khairul mata'?:)Anugerah Juara Lagu?Mereka lupa anugerah yg diberikan oleh Allah bukan untuk ke arah yang membinasakan..Wal ayazabillah

 
At February 23, 2009 at 10:41 AM , Blogger Nik HayQal SuLayMan bin Nik sHaRolBaHrI said...

salam...
ustaz, memang betol apa yang ustaz katakan, maybe jorang terlalu obses dengan perkera sekeliling, jadi mereka guna kesempatan yang ada untuk meraih simpati, kita sebagai umat islam perlu memperbetulkan apa yang salah.... insyaallah, semoga allah berikan kita hidayah....

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home